Aanslag op Kerstmarkt Straatsburg

CU-Logo-Eurofractie-RGB-SocialMediaPF.png
Door Eurofractie ChristenUnie op 14 december 2018 om 12:23

Aanslag op Kerstmarkt Straatsburg

Afgelopen dinsdag werd Straatsburg opgeschrikt door een verschrikkelijke aanslag. Tijdens de jaarlijkse kerstmarkt opende een terrorist het vuur op willekeurige voorbijgangers. Drie mensen kwamen om het leven en op dit moment liggen nog drie andere mensen zwaargewond in het ziekenhuis.

Peter van Dalen: 'We leven met de nabestaanden van de slachtoffers mee. We bidden hen kracht en sterkte toe. Ook bidden we voor een spoedig herstel van de gewonden.'

Peter van Dalen was op het moment van de aanslag in het centrum van Straatsburg. Peter was daar, omdat het Europees Parlement een aantal weken per jaar in Straatsburg vergadert.

'De schoten heb ik zelf niet gehoord, maar ik zag wel mensen alle verschillende kanten op rennen. Opeens kwamen ook overal soldaten vandaan en in een half uur tijd heb ik wel zeven verschillende arrestatieteams rond zien rijden.' Peter werd net na de aanslag opgevangen in de lobby van het hotel Maison Rouge, waar hij de rest van de avond en nacht heeft doorgebracht.

De medewerkers van Peter van Dalen bevonden zich in het gebouw van het Europees Parlement in Straatsburg. Dat gebouw konden ze pas in de loop van de nacht ongedeerd verlaten.

De verdachte van de aanslag is omgekomen bij een schotenwisseling tijdens zijn aanhouding.

Labels: